Εφαρμογές ηλιακής ενέργειας: Ηλιακοί θερμοσίφωνες

"Κλασικός" ηλιακός θερμοσίφωνας με οριζόντια και κάθετα συνδεμένα λάστιχα

Classic_sw_heater

Αρχικά η κατασκευή του "κλασικού" ηλιακού θερμοσίφωνα με λάστιχα σε οριζόντιες και κάθετες διατάξεις έγινε μέσα σε ένα πλαίσιο από σκληρό μπλε φελιζόλ (DOW), το οποίο είχε επενδυθεί με αλουμινόχαρτο και είχε βαφτεί με μαύρη ματ μπογιά, στη βάση του πλαισίου. Επάνω από αυτό το πλαίσιο τοποθετήθηκε καπάκι με τζάμι από χαρτόνι. Όταν το βγάλαμε στον ήλιο αναπτύχθηκαν υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του κουτιού, που λειτουργούσε ως ηλιακός συλλέκτης, με αποτέλεσμα το φελιζόλ της ράχης του κουτιού, που ήταν βαμμένο μαύρο, να αρχίσει να λειώνει και να χαλάει η κατασκευή. Πιθανότατα η ματ (όχι γυαλιστερή) μαύρη μπογιά που είχαμε χρησιμοποιήσει δημιούργησε ή τουλάχιστον επιτάχυνε το λιώσιμο του επενδυμένου με αλουμινόχαρτο φελιζόλ της ράχης του κουτιού του ηλιακού συλλέκτη. Παρόμοιο κουτί συλλέκτη κατασκευάσαμε και χρησιμοποιήσαμε στον ηλιακό θερμοσίφωνα με λάστιχο που είχε διάταξη "σερπαντίνας" και λειτούργησε μια χαρά, χωρίς πρόβλημα. Η μόνη διαφορά ήταν ότι στο δεύτερο θερμοσίφωνα είχαμε χρησιμοποιήσει απλή μαύρη μπογιά για να βάψουμε τη ράχη του κουτιού και όχι ματ μαύρη λαδομπογιά, που χρησιμοποιήσαμε στην πρώτη περίπτωση. Στις δύο πρώτες φωτογραφίες που ακολουθούν παρουσιάζουμε την όχι και τόσο επιτυχημένη προσπάθεια κατασκευής που κάναμε, που όμως λειτούργησε αποτελεσματικά όταν τοποθετήσαμε τη διάταξη των λαστίχων σε διαφορετικό πλαίσιο (βλ. τελευταία φωτογραφία στα δεξιά).

Τελικά αυτό κάναμε, δηλαδή πήραμε την έτοιμη διάταξη των λαστίχων που είχαμε από την προηγούμενη μάλλον "αποτυχημένη" προσπάθεια και την τοποθετήσαμε μέσα σε ένα άλλο πλαίσιο από ξύλο με ράχη από χονδρό χαρτόνι συσκευασίας, σε διαστάσεις που ταίριαζαν με το καπάκι με τζάμι, το οποίο είχαμε ήδη κατασκευάσει. Έτσι, ο θερμοσίφωνας λειτούργησε μια χαρά ζεσταίνοντας το νερό σε θερμοκρασίες 50-60 οC (πρβλ. τελευταία φωτογραφία της παρακάτω σειράς από το Πανηγύρι Επιστήμης).

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 License